BABECZKI Z MĄKI PEŁNOZIARNISTEJ



Babeczki były moim pierwszym ciastem, które jako mała ciekawska dziewczynka upiekłam. Pech chciał, że okazały się niewypałem... Nie urosły, a w środku zrobił się zakalec, mimo to nie zniechęciłam się do ich pieczenia, bo jestem ich ogromną fanką i przez ten czas metodą prób i błędów oraz kilkunastoma przepisami doszłam do momentu, w którym babeczki nareszcie mi smakują, rosną ponad formę, a co najważniejsze są zdrowe. Mam nadzieję, że przypadną wam do gustu i będziecie się nimi zajadać. Babeczki są świetnym deserem, można je zabrać właściwie wszędzie - na piknik, na wycieczkę, do pracy, na uczelnię i na imprezę. Zachęcam do wypróbowania tego przepisuj i do komentowania - podzielmy się swoimi spostrzeżeniami.

Składniki na 12 sztuk:
- 1 szklanka mleka
- 1 szklanka mąki pełnoziarnistej
- 1,5 szklanki płatków owsianych
- 1/2 szklanki cukru trzcinowego (5 łyżek miodu)
- 1/2 łyżeczki sody oczyszczonej
- 1/2 łyżeczki proszku do pieczenia
- 1 jajko
- 1 łyżeczka cynamonu 
- 1/4 kostki masła 
- kilka kropel soku z cytryny
- garść żurawiny, rodzynek, różnego rodzaju orzechów

Jeśli ktoś woli babeczki w ciemnej wersji to do ciasta można dodać 3 łyżki gorzkiego kakao.

Jak to zrobić?
Orzechy kroimy lub tłuczemy na mniejsze kawałki. Następnie masło rozcieramy z cukrem trzcinowym i dodajemy jajko (najlepiej, żeby masło było już miękkie, aby było prościej go rozcierać i żeby się nie zważyło). Do naszego maślanego kremu dodajemy resztę składników. Przygotowane ciasto wkładamy do foremek 3,5x7, które są już w specjalnej blaszce (ciasto powinno zajmować ponad połowę foremki). Następnie całość wkładamy do pieca i pieczemy przed 25-30 minut w 180 stopniach. Smacznego!



1 komentarz:

  1. Bardzo lubię takie zdrowsze wypieki :)
    http://iwonka-bloguje.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń