BANANOWE PLACUSZKI BEZ MĄKI



Zabrakło Ci w domu mąki? Czy może po prostu masz ochotę na inne śniadanie niż zwykle? Spróbuj tych przepysznych placuszków do których potrzebujesz 3 podstawowych składników i kilka dodatków, a wszystko to zrobisz w jednym naczyniu. Placuszki są również fajnym pomysłem na lunchboxa. Spróbujesz? 

Składniki (na 6 placuszków):
- 1 banan
- 2 jajka
- 5 łyżek płatków owsianych
- łyżka mleka
- garść żurawiny
- łyżeczka cynamonu
- łyżeczka miodu

Jak to zrobić?
Banan blenujemy lub rozgniatamy na papkę, dodajemy jajka i płatki owsiane. Wszystko mieszamy. Następnie dodajemy mleko, żurawinę, cynamon i miód. Składniki ponownie mieszamy ze sobą. Na rozgrzaną patelnię gdzie mamy olej kokosowy nalewamy placki (najlepiej - 1 placek 1,5 łyżki masy). Przewracamy kilkakrotnie tak, aby placki dobrze się upiekły ale też nie były spalone. Smacznego!

Co z tym bananem?
Banany zawierają dużo białka. Bogate są w minerały: potas, magnez, miedź, fosfor, wapń oraz witaminy: A,C,E,K, B1, B2, B6, PP oraz kwas foliowy. Zawierają dużo błonnika, który pomaga w zaparciach, wchłania wodę dzięki czemu pęcznieje i zapobiega uczuciu głodu na dłuższy czas przez co pomaga w walce z otyłością oraz obniża poziom "złego" cholesterolu. Banany zjedzone przed treningiem dają organizmowi zaopatrzenie w glikogen, który zapewnia nam energię i redukuje zmęczenie podczas wysiłku fizycznego, dlatego powinno spożywać się je przed i po treningu, aby uzupełnić niezbędne witaminy i minerały. Jeden duży banan to około 90 kcal. 



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz