DOMOWA GRANOLA


Lubicie śniadania na słodko? A może po prostu macie ochotę na zdrowy i syty posiłek? Zróbcie sobie granolę! Co to właściwie jest? Jest to mieszanina płatków owsianych, orzechów, suszonych owoców i miodu. Pieczona do chrupkości podawana z mlekiem, jogurtem itp. Brzmi smacznie, prawda?
Zamiast kupować ją w sklepie warto zrobić ją samemu, ponieważ te sklepowe, bardzo często zawierają cukier i konserwanty, które mają wzmacniać walory smakowe, ale zapewniam was ta domowa smakuje jeszcze lepiej. 

Składniki:
- 1 opakowanie płatków owsianych górskich (500g)
- szklanka migdałów
- garść orzechów włoskich, laskowych
- 4 łyżki miodu 

Jak to zrobić?
Płatki owsiane wsypujemy do miski. Orzechy rozbijamy na mniejsze kawałki (ja używam tłuczka do mięsa), które następnie dodajemy do naszych płatków. Dodajemy 4 łyżki miodu. Całą masę mieszamy tak długo, aż wszystkie składniki będą obtoczone w miodzie (wtedy wszystko dobrze się upiecze i będzie chrupiące). Całość przekładamy na blachę wyłożoną papierem do pieczenia i wkładamy do piekarnika nagrzanego do 150 stopni. Pieczemy przez 10 min następnie mieszamy płatki (góra na dół) i zostawiamy na kolejne  10 minut. Wyjmujemy z piekarnika, czekamy aż ostygnie i można jeść. 

Warto wiedzieć
Ważne jest, aby co jakiś czas zerkać na piekarnik, ponieważ jeśli granola się przypali będzie gorzka.
Granola dobrze smakuje z rodzynkami czy chociażby daktylami - ja daję je nieupieczone. Jednakże można spokojnie wrzucić je do pieczonej masy. 
Granolę polecam jeść z jogurtem naturalnym, ale podobno dobrze też smakuje z mlekiem czy nawet jako dodatek do lodów, próbowaliście?
Granola jest fajną propozycją  na lunchboxa - tylko najlepiej mieć osobno płatki i jogurt i zmieszać je przed podaniem, ponieważ granola nam rozmięknie i nie będzie już tak smaczna.

Czemu warto jeść płatki owsiane?
Płatki owsiane wspierają proces odchudzania przez zawartość beta- glukanu (błonnika rozpuszczanego w wodzie), który hamuje hormon głodu i zapewnia nam uczucie sytości przez dłuższy czas. Są one źródłem białka i aminokwasów. Zawierają witaminy z grupy B oraz witaminę E, żelazo, magnez, cynk, potas, fosfor, wapń, selen, miedź NNKT (nienasycone kwasy tłuszczowe) oraz kwas foliowy. 






Brak komentarzy:

Prześlij komentarz