ZUPA KREM BROKUŁOWO-MARCHEWKOWA



Smaczna, zdrowa, sycąca i niskokaloryczna - zupa krem brokułowo-marchewkowa. Robiłam ją po raz pierwszy, bo z brokułami nie było mi po drodze - jako dziecko miałam okazję jeść tak niedobrą zupę z brokułów, że od tamtego czasu raczej uciekałam na myśl o zjedzeniu tego warzywa. Jednak skoro obiecałam sobie, że 2016 będzie rokiem wyzwań postanowiłam zaryzykować i spróbować znienawidzonego przeze mnie zielonego warzywa. Teraz po zjedzeniu tego dania pukam sobie w głowę, że przez tyle lat je omijałam - jest naprawdę dobre i warto je spróbować. Fakt zrobiłam ją w wersji z większą ilością marchewki, ale to tylko dodaje zupie smaku oraz sprawia, że jest bardziej słodka. Naprawdę, polecam!

Składniki (na 4 porcje):
- 1 brokuł (500g)
- 3 marchewki
- 1 pietruszka
- pół cebuli
- 750 ml wody
- 150 ml mleka
- 2 czubate łyżki gęstego jogurtu naturalnego
- 2 łyżki oleju kokosowego
- sól
- pieprz
- chilli, pestki dyni (opcjonalnie)

Jak to zrobić?
Marchewki, pietruszkę i cebulę kroimy w kostkę, wrzucamy do garnka gdzie mamy rozgrzany olej kokosowy i delikatnie podpiekamy. Następnie dolewamy 150 ml wody i dusimy tak, aby puściły sok. W tym czasie brokuł dzielimy na małe różyczki, które też wrzucamy do garnka z warzywami. Dolewamy resztę wody (500 ml) i gotujemy tak długo, aż warzywa będą miękkie. Następnie ściągamy garnek z piekarnika i miękkie warzywa blendujemy na jednolitą masę, do której dodajemy sól, pieprz i chilli oraz mleko i jogurt naturalny. Wszystko jeszcze raz dokładnie blenudjemy tak aby nie zostały żadne kawałki. Zupę krem najlepiej podawać z grzankami albo z pieczywem czosnkowym. Pestki dyni świetnie prezentują się jako dekoracja. Smacznego!




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz