CIASTO MARCHEWKOWE Z SERKIEM MASCARPONE


Dzisiaj chcę wam zaproponować zdrowszą wersję ciasta marchewkowego bez szklanek cukru, bez kilku łyżek oleju niewiadomego pochodzenia i bez białej mąki. Jak? Wszystkiego dowiecie się w dalszej części. Z ciastem marchewkowym swoją przygodę zaczęłam już jakiś czas temu. Kiedyś zjadłam ciasto z nie wiadomo czym i tak mi zasmakowało, że chciałam dowiedzieć się z czym jest - w ten właśnie sposób ja i ciasto marchewkowe zostaliśmy kumplami. Niestety nie miałam okazji go upiec, ponieważ zawsze coś innego było do zrobienia. Dlatego też z okazji Dnia Dziecka postanowiłam się zmotywować i zrobić to małe cudo. Ciasto z tego przepisu jest naprawdę przepyszne, jednak ja zaliczyłabym go bardziej do grupy placków aniżeli typowych wysokich ciast, ponieważ gdyby nie mascarpone i biszkopcik naprawdę byłoby płaskie. Zawsze możecie spróbować dać go do mniejszej blachy - masa jest bardzo sklejona, więc na pewno wam się nie rozleci. 

Składniki:
Ciasto:
- 2 szklanki płatków owsianych górskich
- 4 duże marchewki
- 4 jajka (4 żółtka/4 białka)
- 5 łyżek kakao
- 4 łyżki syropu z agawy 
- 2 łyżki oleju kokosowego (nierafinowanego) 
- 3 łyżeczki płatków kokosowych
- 75 g orzechów włoskich
- 2 łyżeczki cynamonu
- 1 łyżeczka proszku do pieczenia

Krem:
- 275 g serka mascarpone 
- 2 łyżki jogurtu greckiego
- 3 łyżeczki mielonych migdałów
- biszkopty (opcjonalnie)

Jak to zrobić?
Płatki owsiane blendujemy na mąkę. Dodajemy do nich 4 żółtka, kakao, syrop z agawy, olej kokosowy, płatki kokosowe, proszek do pieczenia oraz cynamon. Orzechy włoskie rozgniatamy na mniejsze kawałki i dodajemy do reszty składników. Całość mieszamy. Marchewki obieramy, myjemy i trzemy na najmniejszych oczkach. Jeśli marchew ma dużo soku odsączamy go tak, aby ciasto było zwarte. Marchewkę dodajemy do reszty składników i ponownie mieszamy. Możemy trochę zblendować całą masę jeśli nie chcemy, aby marchew w cieście była widoczna. Białka ubijamy na sztywną piankę i dodajemy do reszty. Kolejny raz powoli wszystko mieszamy i przekładamy na blachę. Ciasto pieczemy w 180 stopniach (termoobieg) przed 45-50 minut. Gdy ciasto ostygnie nakładamy na nie krem, który przygotowujemy poprzez dodanie do siebie serka mascarpone, jogurtu greckiego oraz mielonych migdałów. Całość blendujemy i rozsmarowujemy na cieście. 

Sposób podania
Jeśli masz ochotę do ciasta dodaj biszkopty - jednak te kupowane najczęściej mają konserwanty albo są przesłodzone. 
Lubisz słodszą wersję? Polej ciasto syropem daktylowym lub do kremu dodaj 2-3 łyżeczki cukru trzcinowego, będzie pycha!








Brak komentarzy:

Prześlij komentarz