01 sierpnia

CIASTO KOKOSOWE Z GALARETKĄ

Ostatnio polubiłam pieczenie - kiedyś było mi z nim nie po drodze, bo albo wychodził mi zakalec albo ciasto urosło i wybuchło (serio, serio) albo mi się spaliło. Teraz zaczęło mi to wychodzić całkiem całkiem, więc już mnie to tak nie przeraża. Dzisiaj chciałabym przedstawić wam przepis na ciasto kokosowe z galaretką. 


Składniki (tortownica - 26 cm)
Ciasto:

- 2,5 szklanki mąki pełnoziarnistej (dowolna)
- 4 łyżki jogurtu naturalnego
- 3 jajka
- 5-6 łyżek miodu 
- 250 ml soku pomarańczowego (najlepiej świeżo wyciskanego)
- 125 ml oleju rzepakowego
- 1,5 łyżeczki proszku do pieczenia
- 8 łyżek wiórek kokosowych 

Galaretka:

- 1 opakowanie galaretki cytrynowej (dowolna)
- 250 ml wody
- 200 g jogurtu naturalnego


Jak to zrobić?

Wszystkie składniki mieszamy ze sobą w jednym naczyniu. Następnie masę przelewamy do tortownicy wyłożonej papierem do pieczenia i wkładamy do piekarnika nagrzanego do 180 stopni. Ciasto pieczemy przez 50 minut. Podczas gdy nasze ciasto się piecze my przygotowujemy galaretkę - wodę gotujemy i wsypujemy proszek. Mieszamy. Gdy proszek całkowicie się rozpuści odkładamy galaretkę, aż ostygnie i delikatnie się zsiądzie. Następnie gdy galaretka ostygnie dodajemy do niej jogurt naturalny i kolejny raz odkładamy do ostygnięcia - najlepiej do lodówki. Wyciągamy nasze ciasto z piekarnika i ciekamy, aż zrobi się chłodne. Następnie ciasto, które nadal znajduje się w naszej blaszce zalewamy galaretką i wkładamy do lodówki. Po około godzinie ciasto będzie można zjeść :)


Co innego?

Jeśli chcecie, żeby ciasto było lżejsze, nie miało lekkiego gorzkiego posmaku i było bardziej kokosowe mąkę pełnoziarnistą zastąpcie kokosową - będzie naprawdę przepyszne!







Brak komentarzy:

Prześlij komentarz